Król (2020)
Król: Sezon 1 Król Sezon 1, Odcinek 1
Odcinek Król (2020)

Odcinek 1

7,2 876
ocen
7,2 10 1 876
Król
powrót do forum s1e1

Przeczytałem książkę Twardocha kilka lat temu, podobała mi się. Wykupiłem dostęp do Canal+ żeby obejrzeć serial bo się nakręciłem ale niestety coś mi nie pasowało podczas oglądania. Czułem, że oglądam inscenizacje i aktorów którzy grają a nie pełnokrwiste postacie i świat w który można uwierzyć na czas trwania seansu. Nie znam się i nie wiedziałem do końca dlaczego tak to odczuwałem, poza fejkowymi włosami Leona i widocznym pustkami na planie, np podczas sceny walki. Wiem że jest wiele aspektów technicznych których nie rozumiem (kadrowanie, może jakieś filtry, ilość klatek, jasność, szybkość czy odsłonięcie jakiejś tam przegrody) a wpływają mocno na to czy film wygląda jak Moda na Sukces albo M jak Miłość czy jak Ojciec Chrzestny. Niestety Król wyglądał mi bardziej jak M jak Miłość. Być może oglądanie materiałów z procesu kręcenia serialu, które były pokazywane na Canal+ i chyba też na YouTube, oraz wywiadów z aktorami, negatywnie wpływa na odbiór skończonego dzieła, bo cały czas widzę plan filmowy zamiast przedwojennej Warszawy i aktora Żurawskiego mówiącego, że to rola którą bardzo chciał dostać, zamiast postaci Jakuba Szapiro. Bezpośrednio po tym obejrzałem film Obywatel Jones Agnieszki Holland, który też jest dostępny na portalu Canal+ i to się panie oglądało jak film. Od pierwszych minut czułem ogromną różnicę i wierzyłem w przedstawiony świat. Czuć że to świetnie nakręcony film gdzie wszystko jest najwyższej jakości. Reżyser Króla powiedział że Król to nie serial ale ośmioodcinkowy film - nie zgadzam się z nim.
Życzyłem serialowi Król bardzo dobrze i dlatego ciekawiło mnie czy inni mają podobne wrażenia. Ktoś napisał że problemem jest właśnie inscenizacja, 'płaskie światło', czy praca kamery.